Snažíte sa poskytnúť vaše služby či tovar čo najväčšiemu počtu ľudí? Cesta vedie cez online priestor, respektíve Google vyhľadávač.
Preč sú časy, keď spoločnosti investovali v rámci marketingu hlavne do billboardov, televíznych reklám či tlačenej inzercie. Pre úspech sú nevyhnutné SEO služby, ktoré vám pomôžu byť viditeľný v online svete. V tomto je vhodné si nechať pomôcť, na čo slúži aj v našich končinách nie jedna SEO agentúra. Zákazníci vďaka internetu hľadajú pomoc hlavne cez vyhľadávač Google. A tam je mimoriadne dôležité sa nachádzať čo najvyššie. Podľa dostupných štatistických údajov si totiž približne 90% osôb prezrie len prvú stranu vyhľadávania, dokonca len štvrtina venuje pozornosť viac ako prvým piatim výsledkom.
Čo je SEO optimalizácia?
Nemýľte si skratu SEO s pracovnou pozíciou v spoločnosti. V prípade online marketingu ide o skratku z anglického Search Engine Optimalization, čiže optimalizácia pre vyhľadávače. SEO optimalizácia jednoducho dosiahne pre vás dostatočnú viditeľnosť a schopnosť potencionálnych zákazníkov vás vyhľadať aj na webe. Podľa podrobnejších definícií ide o dlhodobý proces vylepšovania webu s cieľom zvýšenia jeho viditeľnosti v rámci organických (nespoplatnených) výsledkoch vyhľadávania resp. v najznámejších vyhľadávačoch na relevantné kľúčové frázy, ktoré konkrétne osoby vyhľadávajú a o ktoré sa zaujímajú.
Platiť či neplatiť?
Na výber máte v tomto smere dve voľby – získať platenú alebo organickú návštevnosť. Ide teda o to, ako dosiahnuť čo najvyššiu pozíciu v Google vyhľadávači. Pri organických výsledkoch nemusíte za preklik platiť, to platí aj o lepšej pozícii. Práve na to vám pomôže samotné SEO. Pri PPC (platená reklama) sa vyskytne nad organickými výsledkami, čiže priamo pod vyhladávacím riadkom (môže sa ale objaviť aj v dolnej časti webovej stránky). Vždy je ale táto reklama aj označená. Za tieto prekliky je ale nutné platiť. Síce pri nej získate veľmi rýchly nárast návštevnosti, no keď do nej prestanete investovať, prichádza pád.
Výhody optimalizovaných stránok
Profesionálne optimalizované weby sú investíciou do budúcnosti. Ak siahnete po službách kvalitnej SEO agentúry, pôjde o trvalý nárast návštevnosti. To potvrdzuje niekoľko faktov. Treba si uvedomiť, že až 94% kliknutí pochádza z organických výsledkov, výhody nájdeme aj pri prvých priečkach v Google (až 66,7% zo všetkých kliknutí). Najlepšou voľbou je kombinácia platenej aj organickej reklamy. Takto cez PPC máte v rukách skvelý nástroj na propagáciu rôznych aktuálnych ponúk či cielenie na konkrétnu skupinu zákazníkov. SEO popri tom bude dlhodobejšie budovať skvelé pozície vo vyhľadávaní a garantuje príliv návštevníkov aj do budúcna.