- Komerční sdělení -aktuálně
- Reklama -zprávy

3 dôvody, prečo v gastronómii používať eko produkty

Ekologické myslenie, udržateľnosť, ochrana životného prostredia. To všetko sú pojmy, ktoré sa začínajú v spoločnosti skloňovať stále častejšie, v rôznorodých oblastiach súkromného či verejného života. Gastronómia nie je výnimkou.

Jedna z možností, ako nastúpiť na cestu ekologickejšej vlny (nielen) v gastronomickom prostredí, je začať používať rôzne eko produkty. Môže to byť postupnou zmenou, kedy pomaly nahradíte jednorazové plastové obaly, používané na donášku, za kompostovateľné eko obaly, začnete odoberať stále viac a viac lokálnych surovín, či vymeníte všetky chemické čistiace prostriedky za ich ekologickejšiu variantu. Alebo sa na to okamžite vrhnete od A po Z, nezabudnete kompletne vymeniť všetko nevhodné gastro vybavenie a prekopete celé nastavenie fungovania vašej prevádzky. Chápete totiž, že byť eko neznamená len vymeniť plast za drevený riad.

Správna motivácia je ten najsilnejší hnací motor

Začať používať eko produkty len preto, že je to trendy a moderné, je pravdepodobne márne úsilie odsúdené na zánik. Ak máte jasnú motiváciu a dôvody, prečo chcete podstúpiť túto zmenu, všetky opatrenia sa vám budú robiť jednoduchšie, s radosťou a hlavne s dobrým pocitom, že to má hlbší zmysel a úžitok. Je tiež pravdepodobné, že ľahšie prekonáte prekážky, ktoré sa vám na ceste týchto zmien budú objavovať. Myslíme tým najmä pochybnosti o investovaných peniazoch, čase či úsilí, ktorý je potrebný na celkové prestavenie systému, ktorý doteraz pravdepodobne fungoval úplne v poriadku. Rovnako, ak budete vedieť PREČO, ľahšie namotivujete aj svojich zamestnancov, ktorých pochopenie je pri aplikovaní týchto hĺbkových zmien tiež veľmi dôležité.

Prinášame vám teda 3 konkrétne dôvody, prečo má zmysel nastúpiť na ekologickú vlnu a začať s používaním ekologických produktov:

1.    Pretože udržateľnosť je cesta, ktorá má zmysel s veľkým Z

Ten najpodstatnejší dôvod, prečo začať vo vašej reštaurácii používať eko produkty, prichádza z hodnotovej, morálnej či filozofickej roviny. Jednoducho preto, že je to dobré a správne konanie. Pre prírodu, pre nás, ale predovšetkým pre budúce generácie, naše deti, vnukov či vnučky.

Myslím, že škody spôsobené ľudskou neohľaduplnou činnosťou na životnom prostredí, je skutočne ťažké nevidieť. Klimatické zmeny, globálne otepľovanie, znečistené oceány, ničenie prírodných zdrojov. Aj keď by sa človek chcel tváriť, že sa ho to netýka, bohužiaľ tu 100 percente platí indiánsky odkaz civilizovanému svetu, a to, že: “Až keď bude vyrúbaný posledný strom, otrávená posledná rieka, chytená posledná ryba, zistíte, že peniaze sa jesť nedajú…”

Prírodné zdroje nie sú nekonečné a uvedomenie si faktu, že príroda si bez nás poradí, ale my bez nej nie, často vedie k ekologickému prebudeniu a konaniu, ktoré je pre uchovanie čo najzdravšieho životného prostredia, čo najlepšie.

Reštauračný priemysel má svojou činnosťou obrovský vplyv na vzduch, ktorý dýchame, jedlo, ktoré jeme a vodu, ktorú pijeme. Preto majú gastro podniky v rukách moc urobiť rozhodnutie, ktoré bude správne a pozitívne ovplyvní prinajmenšom okolité životné prostredie.

2.    Je to cesta úspešnej budúcnosti podniku

Keď sa z výšin morálnych hodnôt dostaneme späť na zem do praktickej roviny obchodu, zistíme, že ekologické správanie je tou najlepšou cestou pre úspešné podnikanie.

Vyplýva to z toho, že spoločnosť sa stáva stále vedomejšou vo svojom rozhodovaní a na ohľaduplnom správaní k prírode začína záležať stále väčšiemu počtu ľudí. Často sa na príkladoch z praxe ukazuje, že gastronomické zariadenie, ktoré si osvojí ekologické metódy, používa výhradne ekoprodukty, nakupuje lokálne suroviny a šíri svoje nastavenie do okolia, sa stáva stále obľúbenejším. Ľudia majú jednoducho veľmi dobrý pocit z toho, že sa dobre najedli, podporili uvedomelý podnik a zároveň prispeli k dobrej veci a teda udržateľnosti a ochrane životného prostredia.

Nebudeme teda preháňať, ak povieme, že úspech reštaurácie je priamo úmerný jej obľúbenosti a ekologická budúcnosť môže pre podnik urobiť zázraky.

3.    Pozitívny vplyv na svoje okolie

Obľúbené reštaurácie sa (na vedomých, ale aj podvedomých úrovniach) podieľajú na vytváraní názorov na rôzne spoločenské problémy. Svojou ekologickou aktivitou prevedenou do praxe inšpirujú (nielen) svojich zákazníkov a dobrá prax sa tak šíri minimálne po najbližšom okolí.

Další články autora

Komentáře

Sdílej naše články

- Reklama -PR články

Redakce doporučuje

Žena

královna